Учешће на конференцији БизИТ 2016

Одржан је БизИТ 2016, један од најутицајнијих пословно-информатичких догађаја у региону. И овај пут  окупио је највеће стручњаке у области информационо-комуникационих технологија, а тема овогодишњег скупа је била „Дигитална трансформација“. Први дан је посвећен решењима у области пословања „у облаку“ и ИТ инфраструктури, а други дан су претежно испунила предавања о пословном софтверу, управљању пројектима, пословним процесима, будућности оглашавања и образовања. Ове године смо одржали два предавања, а имали смо и свој штанд на коме сте могли да нас сретнете, упознате, дружите се са нама…

Првог дана скупа, после поздравног говора и уводних излагања, Борис Вукић је говорио о „Демократури“ као важном алату за доношење и спровођење пословних одлука. Трансформација пословања почиње трансформацијом организационе структуре, а да би смо то урадили потребно је успоставити поштовање и поверење. Приликом планирања (доношења одлука) важно је да постоји висок степен демократије, а приликом спровођења треба бити доследан, „бити диктатор“. Одатле и термин „Демократура“. Након овог, уследила је група предавања о Cloud технологијама и Data Centrima и о томе како могу да унапреде пословање. После ручка, Бранко Ђаковић нам је указао на то да су промене тешке и  да се људи заправо јако ретко мењају. Уследило је још неколико предавања о мобилном банкарству, а блок се завршио сјајном причом Дејана Ристановића о томе колико смо стварно безбедни на Интернету. Први дан скупа се завршио са две радионице и једним панелом. Радионице су биле посвећене Office365 решењима и маркетингу, а у оквиру предавања и панела Милован Матијевић нам је кроз бројке, на основу истраживања која спроводи већ дуже од 10 година, показао где се налази домаћи ИТ и куда би требало да иде уколико желимо да достигнемо европске стандарде.

Miloš Bošnjak

Други дан скупа почео је групом предавања о пословним софтверима, да би се на њих надовезала она у вези управљања пројектима и пословним процесима. Овај блок је започео др Оливер Тошковић који је говорио о тајнама људске психе, односно о механизмима закључивања и решавања проблема. Затим је Мирослав Аничин говорио о управљању пројектима, а даље је Милош Бошњак је одржао предавање под насловом „Фон Карајан и виртуози из комшилука“. Овде је било реч о примени софтвера Lobo Talk, као оркестратора пословних процеса. Милош је посебно нагласио да пословне процесе треба формализовати ако желимо да добијемо очекиване резултате и избегнемо, или бар смањимо, „изненађења“. Lobo Talk, као независан алат, може да олакша овај процес и притом успешно сарађује са било којим пословним софтвером. Такође Lobo Talk, кроз обавештења путем е-маил-а, значајно олакшава одвијање пословних процеса. После приче Драгослава Кењића о G2G и G2C решењима, Срђан Ђорђевић је одржао предавање о важности јасне и прецизне комуникације приликом решавања проблема у раду. По ко зна који пут Срђан нас је насмејао и на крајње једноставан начин указао на које изазове овде наилазимо и како доћи до жељеног решења. После ручка, Лазар Џамић је говорио о будућности маркетинга и о томе како је, појавом нових технологија, дошло и до нових приступа оглашавању. Пошто корисници сада имају могућност да лако бирају садржаје које ће да прате фокус треба пребацити са традиоционалног маркетинга на онај који је усмерен ка кориснику: приказу жељених садржаја, решавању проблема, давању тражених одговора… После предавања Александра Стојановића о очекивању савремених корисника медија уследила је панел дискусија са темом: који медији имају будућност? Последњи блок предавања посвећен је ИТ образовању и запошљавању, а скуп се завршио са још две радионице. Мирослав Аничин се надовезао на своје предавање о управљању пројектима, а Катарина Џоковић нас је упознала са НЛП-ом.

Као и претходне године водитељ је био сјајни Зоран Модли, а у улози модератора придружили су му се Весна Чаркнајев и Татјана Остојић. Организација је била беспрекорна, а амбијент веома пријатан. Општи утисак је да БизИТ из године у годину све више напредује. Иако је и ове године окупио мноштво „звезда“ из области информационих технологија, маркетинга и медија ово је била нимало уштогљена манифестација. Пријатељска и домаћ(инск)а атмосфера коју су обезбедили организатори омогућила је да и ове године БизИТ испуни свој циљ: да се упознамо и разменимо идеје.