Održan je BizIT 2016, jedan od najuticajnijih poslovno-informatičkih događaja u regionu. I ovaj put okupio je najveće stručnjake u oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija, a tema ovogodišnjeg skupa je bila “Digitalna transformacija”. Prvi dan je posvećen rešenjima u oblasti poslovanja “u oblaku” i IT infrastrukturi, a drugi dan su pretežno ispunila predavanja o poslovnom softveru, upravljanju projektima, poslovnim procesima, budućnosti oglašavanja i obrazovanja. Ove godine smo održali dva predavanja, a imali smo i svoj štand na kome ste mogli da nas sretnete, upoznate, družite se sa nama…
Prvog dana skupa, posle pozdravnog govora i uvodnih izlaganja, Boris Vukić je govorio o “Demokraturi” kao važnom alatu za donošenje i sprovođenje poslovnih odluka. Transformacija poslovanja počinje transformacijom organizacione strukture, a da bi smo to uradili potrebno je uspostaviti poštovanje i poverenje. Prilikom planiranja (donošenja odluka) važno je da postoji visok stepen demokratije, a prilikom sprovođenja treba biti dosledan, “biti diktator”. Odatle i termin “Demokratura”. Nakon ovog, usledila je grupa predavanja o Cloud tehnologijama i Data Centrima i o tome kako mogu da unaprede poslovanje. Posle ručka, Branko Đaković nam je ukazao na to da su promene teške i da se ljudi zapravo jako retko menjaju. Usledilo je još nekoliko predavanja o mobilnom bankarstvu, a blok se završio sjajnom pričom Dejana Ristanovića o tome koliko smo stvarno bezbedni na Internetu. Prvi dan skupa se završio sa dve radionice i jednim panelom. Radionice su bile posvećene Office365 rešenjima i marketingu, a u okviru predavanja i panela Milovan Matijević nam je kroz brojke, na osnovu istraživanja koja sprovodi već duže od 10 godina, pokazao gde se nalazi domaći IT i kuda bi trebalo da ide ukoliko želimo da dostignemo evropske standarde.
Drugi dan skupa počeo je grupom predavanja o poslovnim softverima, da bi se na njih nadovezala ona u vezi upravljanja projektima i poslovnim procesima. Ovaj blok je započeo dr Oliver Tošković koji je govorio o tajnama ljudske psihe, odnosno o mehanizmima zaključivanja i rešavanja problema. Zatim je Miroslav Aničin govorio o upravljanju projektima, a dalje je Miloš Bošnjak je održao predavanje pod naslovom “Fon Karajan i virtuozi iz komšiluka”. Ovde je bilo reč o primeni softvera LoboTalk, kao orkestratora poslovnih procesa. Miloš je posebno naglasio da poslovne procese treba formalizovati ako želimo da dobijemo očekivane rezultate i izbegnemo, ili bar smanjimo, “iznenađenja”. LoboTalk, kao nezavisan alat, može da olakša ovaj proces i pritom uspešno sarađuje sa bilo kojim poslovnim softverom. Takođe LoboTalk, kroz obaveštenja putem e-mail-a, značajno olakšava odvijanje poslovnih procesa. Posle priče Dragoslava Kenjića o G2G i G2C rešenjima, Srđan Đorđević je održao predavanje o važnosti jasne i precizne komunikacije prilikom rešavanja problema u radu. Po ko zna koji put Srđan nas je nasmejao i na krajnje jednostavan način ukazao na koje izazove ovde nailazimo i kako doći do željenog rešenja. Posle ručka, Lazar Džamić je govorio o budućnosti marketinga i o tome kako je, pojavom novih tehnologija, došlo i do novih pristupa oglašavanju. Pošto korisnici sada imaju mogućnost da lako biraju sadržaje koje će da prate fokus treba prebaciti sa tradiocionalnog marketinga na onaj koji je usmeren ka korisniku: prikazu željenih sadržaja, rešavanju problema, davanju traženih odgovora… Posle predavanja Aleksandra Stojanovića o očekivanju savremenih korisnika medija usledila je panel diskusija sa temom: koji mediji imaju budućnost? Poslednji blok predavanja posvećen je IT obrazovanju i zapošljavanju, a skup se završio sa još dve radionice. Miroslav Aničin se nadovezao na svoje predavanje o upravljanju projektima, a Katarina Džoković nas je upoznala sa NLP-om.
Kao i prethodne godine voditelj je bio sjajni Zoran Modli, a u ulozi moderatora pridružili su mu se Vesna Čarknajev i Tatjana Ostojić. Organizacija je bila besprekorna, a ambijent veoma prijatan. Opšti utisak je da BizIT iz godine u godinu sve više napreduje. Iako je i ove godine okupio mnoštvo “zvezda” iz oblasti informacionih tehnologija, marketinga i medija ovo je bila nimalo uštogljena manifestacija. Prijateljska i domać(insk)a atmosfera koju su obezbedili organizatori omogućila je da i ove godine BizIT ispuni svoj cilj: da se upoznamo i razmenimo ideje.